torsdag 12. mars 2009

Putt i panne

Nå har det plutselig blitt noen dager siden sist innlegg... Har vært så heldig at jeg har blitt servert et par ganger her hjemme og i tillegg spist ute og har derfor ikke hatt noe behov for å lage mat. Da heller ikke hatt det store behovet for å skrive om det.. Men nå må jeg nok en gang få skryte av maten de har på Friisebrygga mat og vin her i byen, herregud den er bare helt fantastisk. De har noen tapastallerkner som bare smetter inn i munn og smelter på tunga. Har du ikke prøvd det før så kom igjen! En lunsj tallerken med dagens 4 tapas koster 105 kr.. det kan vi unne oss en gang i blandt. Mmmmm! Middag kan du lage selv:

Denne oppskriften har jeg akkurat fått av ei i klassen som igjen har vært så heldig og fått det servert av sin kjære. Utrolig enkelt og kjempe godt. Jeg har ikke prøvd det før i dag faktisk, og sitter her mett, glad og fornøyd:)
Hva jeg har hatt i min panne: Koteletter, amadine poteter ( kan vel så gjerne bruke vanlige poteter og skjære i halvstor båter), gulrøtter, løk, litt hvitløk, broccoli og sopp. Alt puttes i en liten langpanne eller ilsett salt, pepper og litt vann. Evt litt smør/olje.


Sett inn i ovnen på 200 grader og la stå til potetene er møre og kotelettene gyldne. Jeg snudde dem en gang i løpet av en drøy time. Hell over en putt med fløte ( pga veldig høy temp. er det greit å bruke kremfløte så det ikke skiller seg) og la stå i 5-10 min til.

Sett hele panna på bordet og nyt!


Takk Ingrid:)

3 kommentarer:

  1. Så fint at det falt i smak..=) dette er virkelig enkelt og veldig godt!! Vi har hatt det flere søndager hvor det er deilig med skikkelig middag som lukter godt i hele huset og lager seg selv..;-)Takk Arild!! <3
    Kos fra Ingrid

    SvarSlett
  2. Hei. I dag lagde jeg Putt i Panne. Nydelig. Alle syntes det var kjempegodt. Så tusen takk for nydelig oppskrift.. Hilsen fra Mai Liss

    SvarSlett
  3. Hei:)
    Ja det er godt at noe så lettvindt som dette kan smake så godt. Ikke all matlaging som krever tid. Man kan jo evt variere med forskjellig kjøtt også. Vil tippe at kyllingfileter passer veldig godt til dette:)
    Hyggelig at dere også likte det. Alltid godt med noe nytt på menyen:)

    Hilsen fra Anja

    SvarSlett