onsdag 29. juli 2009

Pizzabaguetter

I perioder har vi en del folk på besøk fra inn og utland. Vi er nylig blitt medlem av et nettsamfunn som heter couchsurfers som gir oss mulighet for å sove gratis hjemme hos folk over hele verden mot at vi låner ut sofaen/ekstra rom til andre som er medlem. Vi hadde våre første sofasurfere på besøk i helgen og det var veldig vellykka! Det morsomme var at vi fikk to forespørsler på samme dag så på fredag så kom det to hyggelige jenter fra Tyskland hit og litt senere samme dag kom et kjærestepar fra Polen. Man kan selvfølgelig si nei om det ikke passer og man lover kun bort en plass å sove på. Uansett denne dagen så hadde vi flere gjester på besøk ( ikke overnatting..har ikke akkurat noen villa) og jeg lurte veldig på hva jeg kunne lage å spise til alle sammen uten at det ble for mye stress. Ikke for at man må servere noenting, men jeg tenkte det kunne være ok med noe å bite i for alle en fredagskveld. Valget falt denne gangen på pizzabaguetter. Det er billig, kjapt å lage og utrolig digg!

20 baguetter:

Jeg kjøpte en stor pakke med baguetter fra firstprice , 700 gram kyllingkjøttdeig, sjarlottløk, sopp, 2 poser pizzafyll fra toro ( lag gjerne egen tomatsaus, denne er god og tidsbesparende men egentlig syntes jeg halvfabrikata er noe sjiit) og ost!

Først stekte jeg sopp og løk mykt i en gryte.

Så la jeg det til side mens jeg stekte kjøttdeigen og hadde på de to posene med pizzafyll og 6 dl vann. Soppen og løken blandet jeg i den ferdige pizzasausen. Så skar jeg ut et snitt i hver baguett, så det var plass til fyllet. Fylte på 2 ss i hver og strødde ost over.

Stekte dem så midt i ovnen på 220 grader i ca 10-12 minutter til både baguettene var stekt og osten var smelta og gylden.



Alle 9 av oss ble gode og mette ( til rundt en hundrelapp!) og ennå blei det noen til overs som vi kan ha med på tur, til lunsj eller når vi er sugne på noe digg:)

Nå er det snart vår tur til å prøve couchsurfing, da jeg og vennene skal til Finland nå. Har fått napp hos to stykker, b.l.a hos ei som har invitert oss til å bo på en hytte utenfor Helsinki, som har badstue og greier. Vi gleder oss til å prøve!
Håper jeg får noen mattips i finlandsferien som jeg kan dele her på bloggen!
Ha en strålende uke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar