tirsdag 28. juli 2009

Kalkunpanne

Fa** for et vær vi har hatt i det siste! I dag klager jeg ikke men jøss så vått og høstaktig det er innimellom.. Har ikke fått grilla på lenge og det blir et savn når grillsesongen er så kort tross alt. Men det er mye godt en kan lage i ovnen også:)
Vi hadde handla inn til grillings her en dag men været ombestemte seg og da måtte vi finne på noe annet. Vi kjøpte inn ferdig marinert kalkunbryst, men selvmarinert kjøtt er jo selvfølgelig vel så digg.

Først skrelte jeg og delte poteter i båter og la de i en langpanne sammen med grovhakka rødløk, paprika og sopp. Så tok jeg en pakke med baconterninger og blandet det sammen i panna. På toppen la jeg kalkunbrysta. Satt det inn i ovnen på 225 grader i ca 30 minutter, helte en god skvett med fløte over grønnsakene og lot det stå i 10 minutter til. Vips, ferdig og utrolig digg!!



3 kommentarer:

  1. Det ser deilig ut. Vi har forresten innsett at det trenger ikke være fint vær for å grille. Grillmaten kan selvsagt spises inne. Vi åpnet grillsesongen i februar i år ;)

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Dette så godt ut og ikke så mye arbeid med det heller. Alt som er lettvint og godt må prøves nå på sommeren. Ha en god dag videre i regnværet!

    SvarSlett
  3. Grilling i regnet dog kan være en våt opplevelse;)Jeg er så heldig at det er gutta i huset som griller så jeg blir ikke våt uansett, he he. Grilling i februar hørtes kalt ut, men det er kanskje ikke du som fryser heller(;?
    Lettvindt mat er det beste om sommeren, for da er det så mye annet å bruke tiden på. Lese en haug med bøker for eksempel:)

    Ha en fin dag begge to!

    SvarSlett