mandag 25. mai 2009

Grilltilbehør

Nå i disse varme fine dager blir det jo til en del grilling. Jeg elsker gassgrill og tilbereder det meste av maten der.. utenom poteter. Da vi som regel er en del som spiser grillmat sammen tar potetene for stor plass rett og slett. Så de pleier jeg å ha i en ildfast form eller i langpanna i ovnen. Disse potetene er utrolig enkle og lage og har et hav av variasjonsmuligheter. Dette er noe jeg lagde ut ifra hva vi hadde men hva du putter i bestemmer du sånn sett selv.

Ny poteter vaskes og skjæres i båter. Ha i masse forskjellig løk/ purre/hvitløk/vårløk eller det du har.. Ha i en god bunt friske urter. Jeg brukte bladpersille og frisk timian. Hell over en god slump med olje. Gjerne en olje med smak.. vi har brukt chilli men basillikum olje blir nok også nydelig. Salt og pepper og 20-30 minutter inn i ovnen på 220 grader. Dette passer til alle typer grillmat. Kjøtt, fisk, kylling og grilla grønnsaker.



Og grilla grønnsaker er det neste.. Mmmmm!!!! Det er så fantastisk! Og pakker du dem inn i folie med litt olje og krydder så blir de grillet i egen kraft og smaker fortreffelig! Jeg liker å bruke nykål i alle min "grønnsaksposer", det er det beste. Ellers pleier jeg å ha løk, sopp, tomat, squash og paprika.

Men alle grønnsaker som kan kokes eller stekes passer inn. La alle lage hver sin pose/pakke av folie med det de liker best, ha over en oljeskvett, salt/pepper og friske urter og hiv på grillen i 10-20 min avhengig av størrelse og innhold.


Enklere blir det ikke og godt er det:)


Nyt sola:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar