fredag 3. april 2009

Møre møre biffer

Nok en gang helg.. og strålende påskesol, hurra!!! Det er så utrolig digg å våkne til slikt vær, drikke kaffe og lese avis på hagetrappa. Blir nesten like overrasket hvert år over våren, gledelig sådan:) Måtte det vare hele påska!
I går var vi 3 gode venner som skulle spise sammen og siden jeg jobber i kveld, tenkte vi å ta "helge" middagen litt på forskudd. Vi bestemte oss for biff, Ahhh:)
Siden ingen av oss er spesiellt millionæraktige så våget vi oss til å kjøpe et stort stykke ytrefilèt fra firstprice. Som vi da betalte rundt 80 kr for og fikk 6 biffer ut av! Det kan iallefall trygt anbefales, for kjøttet var helt nydelig, fri for sener og veldig lettstelt. Jeg kjøpte for en tid tilbake noen bokser med fersk grønn pepper ( fersk.. eh.. hermetisert) og da blei valget enkelt..Pepperbiff!


For å sørge for at kjøttet fikk en god smak og ble mørt så skar jeg kjøttet i ca 1 cm tykke skiver, la dem på et fat og hadde over ca 4 ss god chilliolje ( god og ikke dyr.. kjøpt på "søstrene grene" for 40 spenn). Så snudde jeg biffene et par ganger i oljen den neste timen. Jeg stekte dem på ganske sterk varme i litt smør og olje, hadde på salt og helte til slutt over en halv boks grønn pepper ( også kjøpt på "søstrene grene"). Ved siden av var det helt enkelt små kokte poteter, peppersaus med resten av de grønne pepperne og fløte. Broccoli, masse stekt sopp og friske plommetomater. Vi var alle litt spent på kjøttet men det var virkelig godt! Chillien gjorde det passe pepperbiffaktig og det var så mørt så mørt! Perfekt helgemat til en ikke avskrekkende pris:)

Ha en nydelig helg i sola, det skal jeg!

1 kommentar:

  1. Oi, bra tips, kan jeg lage peppersaus med kokosmelk tro? :) Og er det soya i den chilisausen? :P

    SvarSlett