lørdag 21. februar 2009

Lørdag i byen

I dag har jeg hatt en helt nydelig dag! Sov til jeg våkna av meg selv og drakk noen kaffe mens jeg leste avis og spiste frokost med to av husets mannfolk. Jeg er nemlig så heldig at jeg bor med 3 gutter/menn ( varierer litt i alder/oppførsel alle tre;)) . En sønn på 13, en kjæreste som pendler mellom meg og egen leilighet og en samboer som jeg ikke deler annet enn kjøkken og samme tak med. Et litt anderledes men utrolig koselig familiealternativ.
Det har vært vanskelig å finne en bra løsning på hvem som lager mat hvilke dager pga diverse jobb/skole tider men vi prøver å få til at alle gutta lager mat en gang hver i løpet av uka og jeg lager resten. Det funker helt fint. I går så lagde min kjære som i tillegg er husets eneste veggis nydelig mat. Pasta med kremet spinat og soppsaus. Det var virkelig fantastisk. Skulle ha lagt ut bilder og oppskrift men det får bli neste gang.
Jeg lå nemlig bare på sofaen og koste meg glugg ihjel med vinho verde. Det er i øvrig en vin jeg nettopp har oppdaget. Bestilte et glass på en koselig restaurant her i byen som drikke til lunsj. Hun anbefalte den fordi den har som regel lav alkoholprosent, noe som er praktisk til lunsj. Jeg foretrekker som regel rødvin, men denne blir det nok mer av fremover. Vinho verde er et felles navn for en rekke viner fra Portugal og fåes i både rød/hvit og rose og i forskjellige prisklasser.. Denne koster en hundrings og smaker tørt og godt.."Quinta de Aveleda" 11,5 % så den passer kanskje ikke akkurat til lunsj men den er kjempe god! (naboen er ikke til salgs)


Dagen i dag har vært helt passe. Meg og min kjære har vært innom de fleste av byens kunstgallerier, spist lunsj på byens beste tapas restaurant og småhandla litt her og der.
Kjøpte b.l.a disse morsomme øredobbene:) og denne bagasje navnegreia på Pynt ( "We all have our baggage"). En herlig liten butikk i porsgrunn... Hun har forresten egen nettbutikk her.


Sånne dager er bare verdt hele uka med lesing, skole og stress... eh.. kanskje ikke så stress. Men det er verdt det! Dagen er ikke over og jeg skal fortsette og nyte den med godt selskap, god mat og Vinho verde. Naboene er i hus og snart spiller vi gin/rummy and having a blast!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar