torsdag 26. februar 2009

Kanelkake

Denne oppskriften burde du skrive ned med en gang for den er så enkel og god. Dessuten krever den lite råvarer så man har som regel alltid det som trengs i skapet.

Du trenger: 200 gram smør/margarin, 3,5 dl sukker, 3 egg, 6 dl mel, 1 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, ca 1 dl melk. Sukker og kanel til å strø over tilslutt.

Smør og sukker røres hvitt, tilsett ett og ett egg, bland i siktet mel, vaniljesukker og bakepulver. Ha i melken til sist. Hell røren i en liten langpanne, strø over sukker og kanel og stek på 200 grader i ca 15 minutter.

Den er virkelig kjapp og veldig god. Denne oppskriften kan også brukes til sukkerbrød og om du putter eplebiter i så blir det en nydelig eplekake. Om du lager litt mindre enn det jeg har oppgitt her ( eks tar vekk ett egg, 1 dl sukker etc) så passer den utmerket i en rund kakeform. Pass på tiden for den blir kjapt ferdig. Stikk med en strikkepinne eller kakestikke og se at det ikke henger deig igjen på pinnen.

Kan fryses men holder seg i noen dager i kjøleskapet også. Her rekker jeg knapt å pakke den inn før den er spist:)

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskriften, kanskje jeg skal lage den i morgen. ( Da er det en som blir veldig fornøyd her:)) Så mye fristende mat du viser frem her, heldigvis er jeg stapp mett nå ellers hadde jeg nok gått i gang på kjøkkenet med en gang...

    Ha en kjempefin lørdagskveld!
    klem

    SvarSlett
  2. Ja, det tok meg bare havannet år ser jeg..., men nå står kaka i ovnen:) Lukter nyyyydelig. Håper den blir like god som din

    SvarSlett
  3. Denne kaken har blitt en favoritt i min familie..
    De vil gjerne ha den med vaniljeis eller pisket krem
    men fy hvor god den er!!! Rask å lage også,noe
    som er viktig når man at små barn å ta seg av.
    :) takk :)

    SvarSlett
  4. Hei:)

    Ja denne kaka er både enkel og lage og god på smak. Is er sikkert perfekt ved siden av, og kanskje vaniljekesam og?
    Om man stikker eplebiter i den får man en enkel eplekake:)

    Ha en fin dag!
    -Anja-

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett