søndag 15. mars 2015

Matmuffins

Hei:)

Søndag og "late seg dag" for mitt vedkommende. Var litt fysen og ransaka kjøleskapet etter noe godt men blei ikke frista så tenkte jeg måtte bake noe. Er ikke den store kakefantasten så det endte med noen små matmuffins som jeg vil påstå blei ganske vellykka på smak.
Jeg googla etter en oppskrift men hadde ikke ditt og datt så da komponerte jeg en ut fra det jeg hadde og det funka fint. Du kan altså endre denne oppskriften selv om du skulle mangle noe av det jeg har i:)

Ingredienser:
180 gram mel (jeg brukte ca 100 g hvetemel og 80 g grahamsmel), 2 små egg, 1 ts bakepulver, 1 ts olje, litt salt, 50 g smelta smør, 1, 75 dl melk, 100 g revet ridderost, 80 g spekeskinke i små terninger, 5 skiver hakket soltørka tomat.

Fremgangsmåte:

Smelt smøret og la kjøle litt av. Bland mel, bakepulver og salt. Ha i melk, olje  og pisk inn eggene. Du skal nå ha en ganske tykk røre.




Bland inn osten, skinken og de soltørka tomatene.


  Fyll en stor ts røre i hver muffinform (jeg brukte 16 små former).



 Stek dem midt i ovnen på 210 grader i ca 12-13 minutter.

 

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar