mandag 4. april 2011

Lettvinte rundstykker

Hei:)
Hurra for våren!! Nå steiker sola inn gjennom vinduene og jeg digger den årstiden vi nå går inn i!!
I dag får dere en oppskrift jeg fant på bloggen Passion 4 baking. Jeg har endra bittelitt på den ved å minske gjærinnholdet... Dette er en genial oppskrift, for den er kjapp og resultatet har blitt supert hver gang.
Rundstykkene passer godt til frokost, som tilbehør til supper og gryter, og i det hele tatt der det er godt med et lett og lyst brød.

Ha 2 dl lunkent vann i en bolle. Tilsett 25-30 g tørrgjær, 340 g mel, 1 ss honning el. sukker og 1 ts salt. Bland godt i enten kjøkkenmaskin eller for hånd.



Deigen skal ikke forheves, men kjevles rett ut til ca 1- 1,5 cm tykkelse. Stikk ut sirkler med en kopp eller noe annet rundt.



Dekk til med plast og la heve i 15 min. Pensle med egg pisket opp med litt melk og strø på sesamfrø.



Stek på 220 grader, midt i ovenen i ca 10 min. Følg med!

De er ferdige når de har fått en fin gylden farge.
La hvile litt og server.

Kos dere videre i vårsola!

p.s Jeg har nå lagt inn en søkemotor på bloggen. Det gjør det lettere å finne frem til akkurat den oppskriften du trenger:)

-Anja-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar