fredag 19. februar 2010

En vri på middagstilbehøret

Lagde noen gode grønnsaker her om dagen. Ikke noe hokus pokus, men enkelt og godt.
Denne dagen hadde jeg krydret koteletter, kokte amadinepoteter og fløtesaus ( helte bare fløte i panna jeg hadde stekt kotelettene i og lot det simre litt, vips ferdig!) til middag og prøvde noe nytt med grønnsakene.

Først kokte jeg opp brokkoli buketter og oppdelte gulrøtter.



I mellomtiden helte jeg 1/2 dl olivenolje i stekepanna ( litt over middels varme) og hadde i 2 hvitløksfedd som fikk surre i noen sekunder.


Tilsatte så en neve med aspargesbønner (rå) som fikk surre med i ca 1 minutt.



Helte vannet av brokkolien og gulerøttene og vendte dem oppi sammen med bønnene ( oi jeg skulle visst hatt en større stekepanne).


Lot alt surre sammen et par minutter. Dette ga en helt nydelig smak til grønnsakene, som også ble perfekt Al dente :)


Ikke så mye som skal til alltid!

Ha en fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar