torsdag 4. juni 2009

Nytt hage bord

For et par uker siden så fikk jeg et kjempe tips i et bolig magasin jeg kjøpte. Det var ei som hadde sendt inn et bilde av en bord hun hadde laget av 2 paller. Jeg syntes det var en så god ide at jeg satte i gang å lage det umiddelbart. Dvs.. jeg satte kjæresten min i gang med å snekre, hi hi. Jeg var så heldig å ha en haug med paller så det eneste jeg behøvde å kjøpe inn var 4 hjul. De fikk jeg på claes olsson for kr 149,-. De pallene jeg har brukt var tette i planken, så det gjorde jobben litt enklere. Med vanlige euro-paller så må man legge på ekstra planker for å få det tett. Så var det jo bare å montere hjul under og male pallene.
Da jeg skal ha det ute så blir overflaten utsatt for mye pollen, regn og ikke minst kopper og kar. Derfor klippet jeg til en voksduk og stiftet den fast med en stiftepistol. Jeg syntes iallefall resultatet blei kjempe bra! Det er et hendig bord til mine lave hagestoler og benk. Og jeg tenker også å bruke det som avlastningsbord når jeg griller. Det er jo et mellomrom mellom pallene som er fint til å ha blader osv i. Hurra så fint:)
Nytt bord til den nette sum av 149,-


Ellers er praksis nå vel overstått og kun en uke med oppsummering på skolen gjenstår før den Deilige Ferien slår til:) Ahhhhh!!!









Ha en god helg!

2 kommentarer:

  1. Hei du:)

    Jeg skal lage et innlegg om møbler lagd av paller - kanskje jeg kan få lov å låne et bilde eller to av deg? Linker i så fall til bloggen din selvsagt :)

    Klem Lycheli

    SvarSlett
  2. Hei :)

    Det er bare å bruke bilder til innlegget:)

    SvarSlett