mandag 24. januar 2011

Tacosnurrer


Hei:)

Jeg har laget mange pizzasnurrer opp imellom, og de er høyt elsket av store og små. Lettvint mat å ha med på tur, i nistepakka, som snacks og er igrunn ikke så vanskelig å lage heller.
Denne gangen prøvde jeg å lage tacosnurrer. Det ble ved en tilfeldighet, da jeg hadde en del tacokjøttdeig igjen fra en tacomiddag.
Deig: 4 dl lunkent vann, 1/2 pk tørrgjær, 3 ss olje og 1 ts salt blandes i en bolle. Hell i hvetemel til deigen er fin og ikke kleber på fingrene. La stå til heving i minst 30 min. Kjevle ut en firkant i pizzabunntykkelse.
Jeg brukte en salsa som tomatsaus, og smurte det på bunnen i et tynt lag.
Hadde på tacokjøttdeig og strødde på litt ost før jeg rullet deigen sammen til en pølse og skar i skiver.



Det er viktig å ikke ha for tykt lag med fyll på for da bare faller den fra hverandre når du ruller den sammen. Pensle med egg og stek på 200 grader i ca 10-15 minutter. Nam! De gled ned på høykant.
Ha en fino mandag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar